زبان بدن

 

در ادامه می توانید با ۵۸ نشانه آشنا شوید که برای رمزگشایی زبان بدن مردان استفاده می شود:

۱. فورا تغییر می‌کند.

اگر مردی شما را دوست داشته‌باشد یا علاقمند باشد شما را تحت تاثیر قرار دهد، به محض این‌که ببینید شما در آن نزدیکی هستید فورا رفتارش تغییر می‌کند. اگر می‌خندد، ناگهان متین و موقر می‌شود. یا اگر آرام نشسته است، ممکن است هیجان‌زده شود یا سعی کند در میان دوستان‌اش در مرکز توجه باشد.

۲. همان احساسی را دارد که شما دارید.

وقتی یک مرد شما را دوست دارد، همیشه از دور شما را نگاه خواهدکرد، به‌ویژه وقتی با دوستان خودتان هستید و به افراد دیگری که اطراف‌تان هستند توجهی ندارید. اگر به یک جوک می‌خندید، به سرعت بچرخید و فورا با او چشم در چشم شوید. ممکن است او را، در حالی‌که یک لبخند بزرگ صورت‌اش را پوشانده‌است، محو تماشای خودتان بیابید. چون احتمالا دارد در ذهن‌اش با شما می‌خندد.

۳. ارتباط چشمی آخر.

اگر از خودتان می‌پرسید آیا او شما را دوست دارد یا نه، دنبال این نشانه بشد. آیا قبل از این‌که از اتاق خارج شود، هر قدر هم مشغله داشته‌باشد یا با هر فردی که باشد، با شما ارتباط چشمی برقرار می‌کند؟

به احتمال خیلی زیاد، می‌خواهد برای آخرین بار به شما نگاه کند، حتی اگر فقط برای یک ثانیه‌ی بیش‌تر باشد.

مطلب مرتبط : زبان بدن: زبان چشم ها چه می گوید

۴. با شما رو در رو می‌شود.

در یک رویداد یا دورهمی شما هر کجا نشسته‌باشید، همیشه او را درمی‌یابید که به نحوی جایی قرار گرفته‌است تا این شانس را داشته‌باشد که بدون گردن کشیدن، مستقیما محو تماشای شما شود. ممکن است رو به روی شما بنشیند، یا گوشه‌ای دور از شما بنشیند، اما هر جا بنشیند، خواهیددید همیشه منظره‌ای واضح از شما دارد.

۵. خیلی خودنمایی می‌کند.

وقتی شما آن اطراف هستید در شوخی زیاده‌روی می‌کند یا کارهای بامزه می‌کند. و همیشه اول به شما نگاه می‌کند تا واکنش‌تان را ببیند. مهم نیست بازی می‌کند، یا سر به سر دوست‌اش می‌گذارد، یا فقط در کافه‌تریا وقت‌گذرانی می‌کند. اگر کاری می‌کند که نگاه‌ها را به سوی خودش جلب کند، به دنبال نشانه‌ای است تا بفهمد در لحظه‌ی درخشش‌اش به او توجه کرده‌اید یا نه.

۶. به شما نزدیک‌تر می‌شود.

وقتی یک مرد شما را دوست دارد، می‌خواهد در نزدیکی شما باشد، حتی اگر حتی یک کلمه هم با شما رد و بدل نکند. آیا در آسانسور نزدیک شما می‌ایستد؟ آیا حتی با وجود این‌که فضای زیادی وجود دارد با فاصله‌ی کمی پشت سر شما راه می‌رود؟ احتمالا او دارد در درون خودش برای شما می‌میرد و آرزو دارد روزی شما را در آغوش بگیرد.

۷. زیاد محو تماشا می‌شود.

آیا مدام درمی‌یابید این مرد محو تماشای شما شده‌است؟ یا به محض این‌که سرتان را به سوی او می‌چرخانید نگاه‌اش را می‌دزدد؟ این نشانه‌های بزرگ در رمزگشایی زبان بدن مردان بیانگر این است که آن مرد به شما علاقه دارد.

۸. آزرده می‌شود.

اگر می‌خواهید بدانید یک مرد شما را دوست دارد یا نه سعی کنید وقتی آن اطراف است برای مرد دیگری دلبری کنید. اگر حقیقتا شما را دوست داشته‌باشد، ممکن است از دیدن شیرین‌زبانی شما برای یک مرد دیگر آزرده شود. و گاهی حتی ممکن است از آن‌جا دور شود.

 

۹. نگاه‌های متضاد.

آیا این مرد وقتی با شما فاصله دارد چند ثانیه عمیقا محو تماشای شما می‌شود؟ از طرف دیگر، آیا وقتی نزدیک‌تان است محجوب می‌شود و از نگاه کردن به شما خودداری می‌کند؟

احتمالا او خجالتی‌تر از آن است که یک حرکت جسورانه بکند، حتی با وجود این‌که شما را دوست دارد.

۱۰. عاشق غافلگیری است.

آیا وقتی این مرد به صورت غیرمنتظره شما را می‌بیند چهره‌اش باز می‌شود؟ اگر یک مرد شما را دوست داشته‌باشد و زمانی که اصلا انتظارش را ندارد ناگهان شما را ببیند، به‌صورت غیرارادی با خودش لبخند عمیقی می‌زند. فقط کافی است برای خواندن این نشانه حالت چهره‌اش را زیر نظر بگیرید.

۱۱. سعی می‌کند برای شما خوش‌زبانی کند.

نحوه‌ی صحبت کردن او با شما با صحبت کردن‌اش با دیگران متفاوت است. وقتی یک مرد شما را دوست دارد، با شما بی‌پرواتر صحبت می‌کند یا انگار به چیزی که شما می‌گویید بیش‌تر علاقه دارد. از صدایی بم‌تر استفاده می‌کند تا مردانگی‌اش را به شما نشان دهد، حتی هنگامی که فقط از شما می‌خواهد سس را به او بدهید.

۱۲. دست انداخته می‌شود.

این یک نشانه‌ی کاملا آشکار و گویا است که بفهمید آیا یک مرد واقعا فریفته‌ی شما است یا نه. وقتی وارد جایی می‌شوید که او با دوستان‌اش آن‌جا است، چشمان‌تان را باز کنید و رفتار دوستان‌اش را زیر نظر بگیرید.

اگر دوستان‌اش نگاه‌شان را به سوی او بگردانند، با آرنج به او بزنند، یا حتی به او لبخند بزنند، احتمالا دارند به خاطر این‌که شما آن‌جا هستید او را دست می‌اندازند.

۱۳. راست می‌ایستد.

وقتی یک مرد دختری را دوست دارد، می‌خواهد بهترین روی خود را به او نشان بدهد. آیا وقتی پشت سر آن مرد راه می‌روید صاف یا استوار می‌ایستد؟ احتمالا به‌طور غریزی سعی می‌کند با امید تحت تاثیر قرار دادن شما، بهترین ویژگی‌های فیزیکی‌اش را به شما نشان بدهد.

۱۴. حرکات شما را تقلید می‌کند.

اگر مقابل مردی نشسته‌اید که دوست‌اش دارید، ‌به‌طور غریزی، بدون این‌که حتی متوجه شوید، رفتار او را تقلید می‌کنید. اگر تکیه دهد، شما هم تکیه می‌دهید. اگر یک جرعه آب بنوشد، شما هم همین کار را می‌کنید. مردان هم همین‌طور هستند. وقتی یک مرد شما را دوست دارد، او نیز رفتار شما را تقلید خواهدکرد، و هرگز حتی متوجه نخواهدشد که دارد این کار را می‌کند.

۱۵. رفتارهای اغواگرانه.

وقتی یک مرد محو تماشای شما می‌شود و شما را دوست دارد، قصدش فقط این نیست یک دل سیر شما را نگاه کند. او می‌خواهد با نگاه خیره‌ی اغواگرانه‌اش شما را تحت تاثیر قرار بدهد. وقتی آن مرد به شما خیره می‌شود، نگاهی سطحی به او بیندازید تا زبان بدن اش را بخوانید. اگر به آرامی چانه یا صورت‌اش را مالش می‌دهد، یا اگر دست به چانه گرفته و با حالتی مغرورانه به شما خیره شده‌است، احتمالا سعی دارد در نظر شما جذاب جلوه کند!

۱۶. دوست دارد مرتب باشد.

آیا به نظر می‌رسد این مرد درست لحظاتی قبل از ورود شما خودش را مرتب کرده‌است؟ اگر یک مرد دائم نگران ظاهرش است یا هر بار شما آن اطراف هستید سعی می‌کند بهترین رفتار را داشته‌باشد، یقینا سعی دارد تاثیر خوبی روی شما بگذارد.

۱۷. درباره‌ی شما سوال می‌کند.

وقتی یک مرد دختری را دوست دارد، نمی‌تواند مقاومت کند و سعی می‌کند با پرس‌وجو اطلاعات بیش‌تری درباره‌ی او به‌دست بیاورد. آیا هیچ‌یک از دوستان‌تان به شما گفتند آن مرد درباره‌ی شما پرس‌وجو می‌کند یا سعی می‌کند بیش‌تر درموردتان بداند؟ اگر این‌طور است میخ‌تان را کوبیده‌اید. این مرد مطمئنا دلباخته‌ی شما شده‌است، و می‌خواهد شما را به نوعی بیش‌تر از یک دوست معمولی بشناسد.

رمزگشایی زبان بدن مردان ۱۸:

اغلب اوقات به او برمی‌خورید.

گاه به گاه برخوردن به کسی که او را می‌شناسید‌ می‌تواند فقط یک اتفاق باشد. اما اگر تمام مدت در مکان‌های مختلف به یک مرد برمی‌خورید، چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ شاید دست سرنوشت می‌خواهد شما با او آشنا شوید. یا آن مرد خجالتی مراقب شما است و منتظر یک فرصت عالی است تا به سوی شما بیاید و بگوید سلام.

۱۹. فقط به شما لبخند می‌زند.

آیا آن مرد فقط به شما لبخند می‌زند و وقتی زن‌های دیگر به او سلام می‌کنند لبخندی نمی‌زند؟ احتمالا به شما علاقه‌مند است.

۲۰. تماس چشمی زیاد.

اگر او واقعا به شما علاقه‌مند باشد، تماس چشمی زیادی با شما برقرار می‌کند. حتی مهم‌تر از آن، شاید همزمان لبخند بزرگی هم روی لبهایش بنشیند.

۲۱. مستقیما به سمت شما قرار می‌گیرد.

نه تنها شانه‌هایش در راستای شانه‌های شما است، بلکه زانوها و پاهایش نیز مستقیما به سمت شما قرار می‌گیرد. این یک حالت صمیمی است که نشان می‌دهد او می‌خواهد به دختر موردعلاقه‌اش نزدیک‌تر شود.

۲۲. به آن‌چه شما می‌گویید می‌خندد.

حتی وقتی چیزهای احمقانه می‌گویید یا جوک‌های بی‌مزه تعریف می‌کنید پا به پای شما می‌خندد.

 

۲۳. صدایش بلندتر می‌شود.

آیا اگر ناگهان متوجه شود شما در فاصله‌ی نزدیکی قرار دارید، ناگهان به سمت شما می‌چرخد و صدایش را بلند می‌کند تا مطمئن شود حرف‌هایش را می‌شنوید؟

۲۴. لباسش را صاف می‌کند یا دستی به موهایش می‌کشد

آیا وقتی می‌بیند شما وارد اتاق می‌شوید، سریع موهایش را مرتب می‌کند؟ آیا موهایش را شانه می‌زند و لباسش را صاف می‌کند؟ او در کنار دیگران نگرانی نداشت، اما حالا که شما وارد اتاق شده‌اید نگران است. این از آن سرنخ‌هایی است که باید به آن توجه کرد.

۲۵. در زمین ورزش خودنمایی می‌کند.

آیا وقتی می‌بیند وارد سکوی تماشاچی‌ها شده یا به میز بازی نزدیک می‌شوید، ناگهان با پرتاب هرچه محکم‌تر توپ یا دارت خودنمایی می‌کند؟ وقتی سطح بازیش را بالا می‌برد شاید به معنای آن باشد که می‌خواهد توجه شما را جلب کند.

۲۶. زبان بدنش مثبت‌تر می‌شود.

آیا وقتی تازه وارد اتاق شدید خمیده و بی‌حال بود؟ شاید سرش را هم پایین انداخته بود. و وقتی شما وارد اتاق شدید، او سرش را بلند کرد و یک حالت بدنی مثبت‌تر به خود گرفت. این نشانه‌ی واضحی مبنی بر آن است که از دیدن شما خوشحال است.

۲۷. وقتی او را لمس می‌کنید خودش را کنار نمی‌کشد.

بعضی مردها هنگام برخورد با یک زن یا لمس توسط او، خود را کنار می‌کشند. زیرا واقعا نمی‌خواهند لمس شوند، یا به شما یقین ندارند. شاید مثل یک خواهر به شما فکر کنند و با لمس شدن راحت نباشند. اما اگر مردی به شکل مثبت پاسخ نشان دهد، می‌توانید مطمئن باشید که حداقل از شما خوشش می‌آید.

۲۸. یک حالت ایستاده‌ی مردانه به خود می‌گیرد.

این یک حالت منحصربه‌فرد است که معمولا زنان از آن استفاده نمی‌کنند. در مردان، اغلب به صورت غیرارادی انجام می‌شود. آیا صاف می‌ایستد، سینه‌اش را بیرون می‌دهد و شکمش را به داخل می‌کشد تا شما را تحت تاثیر قرار دهد؟ هم‌چنین باید توجه کرد آیا بلافاصله بعد از دیدن شما و هر بار که شما را می‌بیند این کار را تکرا می‌کند؟

۲۹. چهره‌اش یک حالت هشیار دارد

آیا هربار که نظری می‌دهد یا سوالی می‌پرسد، به نظر می‌رسد با حالتی امیدوارانه واقعا منتظر جواب شما است؟

۳۰. وقتی به او سلام می‌کنید ناگهان مضطرب می‌شود.

آیا تا قبل از سررسیدن شما با دوستانش می‌خندید و خوش بود؟ و حالا صورتش گل انداخته و زیر لب حرف می‌زند و خودکارش از دستش می‌افتد؟ احتمالا نگران است که در حضور شما تصویر خوبی از خود بسازد.

۳۱. هرگز به شما پشت نمی‌کند

وقتی مردی به شما علاقه‌مند است، وقتی با او در یک اتاق هستید شما مرکز توجهش خواهید بود. هرگز توجهش از شما دور نمی‌شود و تا زمان خداحافظی از شما روی برنمی‌گرداند.

۳۲. وقتی به شما خیره شده بود مچش را گرفتید.

آیا متوجه شده‌اید مردی به شما خیره می‌شود، اما وقتی می‌فهمد شما او را دیده‌اید روی خود را برمی‌گرداند؟ کمی بعد که دوباره به او نگاه می‌کنید، می‌بینید که هنوز به شما خیره شده است؟ اگر این اتفاق بیش از یک بار رخ دهد، دلیل خوبی دارد و به احتمال زیاد شما را دوست دارد.

۳۳. ظاهر شما را تحسین می‌کند

علاوه بر گفتن آن که امروز چقدر زیبا شده‌اید، ظاهرتان را تایید کرده و لبخند می‌زند. ممکن است یک ژاکت یا وسیله‌ی جانبی خاص که پوشیده‌اید را تحسین کند.

۳۴. بالا بردن ابرو

مردان در پاسخ به چیزی که می‌گویید به صورت ارادی ابروهایشان را بالا می‌برند. این کار می‌تواند علاقه‌ی آن‌ها را به حرف‌های شما نشان دهد. هم‌چنین می‌تواند یک واکنش دوستانه باشد، پس باید آن را به فهرست سرنخ‌های بالقوه‌ی زبان بدن رمانتیک مردان اضافه کنید.

۳۵. ابزارهای الکترونیک را کنار خواهد گذاشت.

وقتی به او نزدیک می‌شوید، سعی می‌کند گوشی تلفن را کنار بگذارد و تا وقتی که حرف‌هایتان با او تمام نشده است آن را برنمی‌دارد.

 

۳۶. یک حالت مطیع به خود می‌گیرد.

آیا تا قبل از دیدن شما با دوستانش با حالتی سرکش و تند رفتار می‌کرد؟ بعد حالتی مطیع‌تر به خود گرفت که شما را نترساند. و پس از رفتن شما دوباره به حالت عادی برمی‌گردد.

۳۷. همیشه اطراف شما است.

دیگر نشانه‌ی رمزگشایی زبان بدن مردان این است که همیشه دوست دارد اطراف شما باشد. اتاق بزرگی است و او می‌تواند با دوستانش وقت بگذراند اما به جای این کار همیشه در چند قدمی شما است. احتمالا به شما علاقه‌مند است و می‌خواهد از هر فرصتی برای صحبت با شما استفاده کند.

۳۸. مراقب شما است.

آیا وقتی از میان جمعیت زیادی می‌گذرید او شما را راهنمایی می‌کند و به آرامی آدم‌ها را کنار می‌زند؟

۳۹. واقعا شما را لمس می‌کند

خوشبختانه این یک نوع لمس کردن همراه با احترام است، در غیر این صورت مسأله چیز دیگری است. آیا به دست‌تان ‌ضربه زند یا به آرامی بازویتان را لمس می‌کند یا بغل‌تان می‌کند؟ این نشانه‌های جسمانی نشان می‌دهند او به طرز آشکاری به شما علاقه‌مند است.

۴۰. وقتی با مرد دیگری گپ می‌زنید اخم می‌کند.

وقتی با مرد دیگری صحبت می‌کنید حالت چهره‌اش عبوس و آزرده می‌شود؟ آیا دست‌هایش را به شکلی تهدیدکننده روی کفلش می‌گذار؟ احتمالا به آن مرد حسادت می‌کند.

۴۱. خداحافظی می‌کند اما با تردید.

آیا آن مرد خداحافظی می‌کند، اما چند ثانیه قبل از رفتن درنگ می‌کند؟ شاید شما را دوست دارد و نمی خواهد ترک‌تان کند.

۴۲. حرکات بی‌ادبانه‌اش را کنار می‌گذارد.

اگر مردی است که معمولا با اشارات دست بی ادبانه یا سایر حرکات بدن ابراز عقیده می‌کند، آن‌ها را در حضور شما کاهش می‌دهد.

 

۴۳. حرکات شما را تقلید می‌کند.

وقتی با مردی در حال گفتگو هستید دقت کنید که آیا حرکات شما را تقلید می‌کند؟ این تقلید کردن می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که او روی شما تمرکز کرده است زیرا به شما علاقه‌مند است. هم‌چنین می‌توانید این نظریه را با نوشیدن یک جرعه نوشیدنی، لمس موها، یا تکیه دادن به جلو امتحان کنید تا ببینید آیا او هم پاسخ مشابهی می‌دهد یا خیر.

۴۴. صورتش رو به شما است، اما بدنش خیر.

این یک اقدام آشکار از سوی او است، زیرا بسیاری از افراد می‌دانند وقتی رویتان را مستقیما به طرف کسی برگردانید، یعنی او را دوست دارید. شاید از شما خجالت می کشد.

۴۵. به حریم شخصی‌تان تجاوز می‌کند.

آیا آن مرد بانمک به حریم شخصی‌تان تجاوز می‌کند؟ آیا کمی از آن‌چه از نظر اجتماعی مورقبول است به شما نزدیک‌تر شده است؟ ‌شاید نشانه‌ی علاقه‌ی او به شما باشد. حتی می‌توانید کمی به او نزدیک‌تر شوید تا ببینید آیا عقب می‌رود یا خیر.

۴۶. هنگام عذرخواهی شما را لمس می‌کند

یکی دیگر از نشانه‌های رمزگشایی زبان بدن مردان این است که این مرد همیشه از شما عذرخواهی می‌کند زیرا فکر می‌کند به نوعی به شما توهین کرده است. و در حین این کار بازوی‌تان را لمس می‌کند. شاید واقعا نگران است که درباره‌ی او چه فکری می‌کنید و به خاطر اضطراب زیادش کمی در آن زیاده‌روی می‌کند.

۴۷. چشمانش فضای اطراف شما را ارزیابی می‌کند.

دیگر نشانه‌ی رمزگشایی زبان بدن مردان این است که وقتی به سمت شما می‌آید با چشمانش همه جای آن مکان را بررسی می‌کند؟ زیرا سعی دارد بفهمد با چه کسی هستید، چه کار می‌کنید، و آیا جلوی شما نوشیدنی هست. سعی می‌کند موقعیت را ارزیابی کند تا ببیند آیا شما در دسترس هستید یا خیر.

 

۴۸. سعی می‌کند از شما دوری کند.

شاید شما را خیلی دوست داشته باشد اما احساس کند به او علاقه‌مند نیستید، پس از سر راهتان کنار می‌رود تا با شما برخورد نکند. نمی‌خواهد خجالت‌زده شود، اما وقتی خودتان را به او برسانید واقعا از دیدن‌تان خوشحال می‌شود. این نوع مردان لازم است تشویق شوند، پس سعی کنید رفتارشان را شخصی قلمداد نکنید.

۴۹. به سر تا پای شما خیره می‌شود.

باید خیلی حواس‌تان را جمع کنید، چون او این کار را به صورت محرمانه انجام می‌دهد.

۵۰. به سمت شما تکیه می‌دهد.

در رمزگشایی زبان بدن مردان باید بدانید مردی که پایش را محکم روی زمین نگه می‌دارد اما بدون چرخیدن به سمت شما تکیه می‌کند، زبان بدن مثبتی را نشان می‌دهد که واقعا به زنی که هم‌صحبتش است علاقه دارد.

۵۱. او آشکارا به اندام‌تان خیره می‌شود.

قصد ندارد به شما توهین کند، اما از سوی دیگر باید به شما نشان دهد آن‌چه را می‌بیند دوست دارد، پس ممکن است هر از گاهی نگاهی به اندام‌تان بیندازد.

۵۲. صدایش عمیق‌تر می‌شود.

مردان به صورت ناخودآگاه تن صدایشان را پایین می‌آورند تا برای زنان مردانه‌تر به نظر برسد. حواس‌تان به این نشانه برای رمزگشایی زبان مردان باشد.

۵۳. پشت سرش را نگاه می‌کند تا شما را ببیند.

بعد از آن‌که آن مرد خداحافظی می‌کند، به عقب برگشته و یک بار دیگر شما را نگاه می‌کند؟ شاید از این که تا روز بعد شما را نمی‌بیند ناراحت است.

۵۴. مزاحمت‌های بیرونی را نادیده می‌گیرد.

آیا وقتی از بیرون صدای داد و بیداد می‌آید، یا تلفنش زنگ می‌خورد، هنوز توجهش به شما است؟ او عمدا به این مزاحمت‌ها توجه نمی‌کند چون می‌خواهد فقط حواسش به شما باشد.

۵۵. مقابل شما می‌رقصد.

اگر در یک کلوپ یا باشگاه شبانه هستید و او در حال رقصیدن به شما نزدیک شده و سلام می‌کند، یعنی می‌خواهد به او ملحق شوید و کمی خوش بگذرانید.

 

۵۶. بدون درخواست شما چیزی جلوی‌تان می‌گذارد.

آیا می‌داند به منگنه یا نمک احتیاج دارید؟ آیا به شما دستمال می‌دهد؟ او به صورت خودکار و بدون درخواست شما به نیازهایتان پاسخ می‌دهد. این هم یک نشانه‌ی دیگر از رمزگشایی زبان بدن مردان.

۵۷. از سرعت شما پیروی می‌کند.

وقتی با یک مرد راه می‌روید، آیا با همان سرعت شما قدم برمی‌دارد؟ شاید حتی همان پایی را جلو بگذارد که شما می‌گذارید. وقتی مردی از سرعت یک زن پیروی می‌کند به احتمال زیاد او را دوست دارد. حتی می‌توانید با سریع یا آهسته کردن سرعت‌تان امتحان کنید و ببینید آیا او هم از این تغییرات پیروی می‌کند یا خیر.

۵۸. در حضور شما بی‌قرار است.

اگر می‌بینید مردی اغلب در حضور شما بی‌قرار است، شاید به خاطر علاقه‌اش به شما باشد. شاید در حال برنامه‌ریزی برای تاکتیک بعدی است که چطور شما را به خود علاقه‌مند کند و در این حین باید دست‌هایش به چیزی مشغول نگه دارد.

هرگاه در حضور مردی بودید که دوست دارید، اما از علاقه‌ی او به خودتان مطمئن نیستید، حتما این ۵۸ نشانه را برای رمزگشایی زبان بدن مردان بررسی کنید. اگر چند مورد از آن‌ها را در حضور شما انجام داد، خوشحال باشید و او را بیش‌تر ترغیب کنید. حالا با دانستن این نشانه‌های رمزگشایی زبان بدن مردان در ماجراهای عاشقانه‌تان موفق‌تر خواهید بود.

 

برخی نشانه های دیگر که گویای زبان بد هستند 


⚫️ وضعیت دست ها در هنگام سخن گفتن.سیاستمداران از این زبان در موارد مکرر استفاده میکنند.

⚫️ دست های باز رو به بالا (حالت تسلیم):
در این حالت شخص بصورت ناخودآگاه سعی در به دست آوردن دل طرف مقابل و ایجاد توافق دارد. و ایجاد کننده حسی مثبت در طرف مقابل و صلح میشود.

⚫️ دست های باز رو به پایین به حالت استاپ :
در این حالت شخص از قبل حرف های خود را آماده در ذهن دارد و دقیقا میداند که میخواهد چه بگوید.

⚫️ بردن دست ها به پشت کمر:
با توجه به اینکه در این حالت تنه مقداری رو به جلو متمایل میشود، شخص تمایل به عرضه کردن نظرات خود همراه با اعتماد به نفس دارد. و معمولا حس خوبی در طرف مقابل ایجاد نمیکند.

⚫️ مشت های گره کرده:
اگر شخص در حال صحبت کردن با مشت های گره کرده سخن بگوید، حاکی از لجاجت و عدم انعطاف به یک توافق است. معمولا در وضعیت هایی که شخص متکم وحده است از این حرکت استفاده میکند.

⚫️ دست روی قلب:
اگر شخص در حین تکلم دستش را روی قلبش بگذارد، سعی بر آن دارد که دیگران حرفش را بپذیرند و باور کنند، به این معنی که حرف های من برخواسته از دل من است (فارغ از این موضوع که شخص راست یا دروغ میگوید)

⚫️ حرکت ساطوری دست:
اگر شخص با حالتی ساطوری دستش را در حین سخن گفتن تکان دهد، سعی دارد که حرف هایش بدون چون و چرا پذیرفته شود. و یا اساسا حرف های خود را به عنوان اصل غیرقابل تغییر میپندارد.

⚫️ اشاره با انگشت:
اگر در حین سخن گفتن شخص به شما اشاره کند، به معنای تحکم یک موضوع برای شماست، و ریشه هایی از تفکرات خصمانه دارد. درصورتی که همراه با اشاره دست را تکان دهد به فهماندن عقوبت مخالفت شما با نظرش فکر میکند.

⚫️ مالیدن دست ها، یا برروی هم گذاشتن دو کف دست:
زمانی که شخص از قانع کردن شما احساس راحتی خیال پیدا کرده، و یا انتظار موافقت قریب الوقوع شما را دارد.

⚫️ فشردن دست ها در هم:
شخص از این طریق استرس خود را کنترل میکند و در بیان سعی در برملا نکردن داشته های ذهنی خود دارد.

⚫️ دست بر کمر:
در این حالت خیال شخص از تسلط بر اوضاع راحت شده.

⚫️ دست در جیب گذاشتن:
این حالت دال بر بی اعتمادی، یا راحت نبودن در ارتباط است، به بیانی شخص از نشان دادن کف دستش به شما امتناع میکند که این خود تعبیری از عدم روراستی است.

⚫️ نشان دادن کف دست:
معمولا زمانی که شخص واقعا موضوعی را صادقانه بیان میکند بارها در حین تکلم کف دست هایش را به شما نشان میدهد.

⚫️ گره کردن دست ها درهم:
نشانه ای از تلاش برای بیان خلاف واقعیت .و بروز ندادن واقعیت.

⚫️ قرار دادن نوک انگشتان بر هم:
نشانه اطمینان از نفوذ سخنان در دیگران است. و در زمان سخنگویی همراه با اعتماد به نفس اتفاق می افتد.

 

⚫️ قرار دادن نوک انگشتان بر هم:
نشانه اطمینان از نفوذ سخنان در دیگران است. و در زمان سخنگویی همراه با اعتماد به نفس اتفاق می افتد.

 

⚫️ مشت های گره کرده:
اگر شخص در حال صحبت کردن با مشت های گره کرده سخن بگوید، حاکی از لجاجت و عدم انعطاف به یک توافق است. معمولا در وضعیت هایی که شخص متکم وحده است از این حرکت استفاده میکند.

 

⚫️ دست بر کمر:
در این حالت خیال شخص از تسلط بر اوضاع راحت شده.

 

NV HNHLI تصاویر زیر را ببینید 

 

 


  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 893بار
  • انتشار : جمعه 10 آذر 1396 - 17:37